Nog 8 nachtjes slapen!

4 september 2013 - Harskamp, Nederland

Lieve allemaal,

Het is bijna zover, ons avontuur gaat bijna beginnen...! Deze laatste dagen zijn we druk met de laatste dingen regelen en genieten we nog volop van ons eigen bed :) Gister hebben we te horen gekregen dat de Machtiging tot Kort Verblijf (soort verblijfsvergunning) op ons ligt te wachten in Den Haag. Dus nu mogen we officieel Suriname binnen!

Volgende week donderdag hopen we om 11.15 op te stijgen vanaf Schiphol. Om 15.15, Surinaamse tijd, landen we in Paramaribo. Het tijdsverschil is op dit moment 5 uur, nadat de klok verzet wordt wordt dit een uur minder. We worden op gehaald vanaf het vliegveld en dan zullen ze ons -als het goed is:)- brengen naar Wanica. In Wanica zullen we 3 maanden wonen bij stichting Lob Makandra. Dit is een stichting die samenwerkt met Weid Mijn Lammeren, waar we onze stage zullen doen. We hebben daar samen een appartementje met zwembad en internet!

Even kort iets over onze stage. We gaan van alles beleven want ons programma is heel gevarieerd! Dit is een globaal overzicht van de activiteiten die wij zullen doen;

• Huiswerkbegeleiding
  • Lesgeven op verschillende basisscholen
  • Kinderdagopvang
  • Kinderwerkerstraining volgen
  • Kinderclubs leiden

We zijn erg benieuwd wat ons te wachten staat en we hebben er heel veel zin in! Ook al zullen we jullie best wel missen... Ons volgende reisverhaal is hopelijk een verhaal vanuit onze hangmat in Suriname!:)

Liefs, Tanja en Herma

Ons postadres tijdens ons verblijf: