Nog 8 nachtjes slapen!

4 september 2013 - Harskamp, Nederland

Lieve allemaal,

Het is bijna zover, ons avontuur gaat bijna beginnen...! Deze laatste dagen zijn we druk met de laatste dingen regelen en genieten we nog volop van ons eigen bed :) Gister hebben we te horen gekregen dat de Machtiging tot Kort Verblijf (soort verblijfsvergunning) op ons ligt te wachten in Den Haag. Dus nu mogen we officieel Suriname binnen!

Volgende week donderdag hopen we om 11.15 op te stijgen vanaf Schiphol. Om 15.15, Surinaamse tijd, landen we in Paramaribo. Het tijdsverschil is op dit moment 5 uur, nadat de klok verzet wordt wordt dit een uur minder. We worden op gehaald vanaf het vliegveld en dan zullen ze ons -als het goed is:)- brengen naar Wanica. In Wanica zullen we 3 maanden wonen bij stichting Lob Makandra. Dit is een stichting die samenwerkt met Weid Mijn Lammeren, waar we onze stage zullen doen. We hebben daar samen een appartementje met zwembad en internet!

Even kort iets over onze stage. We gaan van alles beleven want ons programma is heel gevarieerd! Dit is een globaal overzicht van de activiteiten die wij zullen doen;

• Huiswerkbegeleiding
  • Lesgeven op verschillende basisscholen
  • Kinderdagopvang
  • Kinderwerkerstraining volgen
  • Kinderclubs leiden

We zijn erg benieuwd wat ons te wachten staat en we hebben er heel veel zin in! Ook al zullen we jullie best wel missen... Ons volgende reisverhaal is hopelijk een verhaal vanuit onze hangmat in Suriname!:)

Liefs, Tanja en Herma

Ons postadres tijdens ons verblijf:

Tanja Nijhof en Herma Theunissen

Santopolderweg 3

Wanica Postbus 9050

Paramaribo

Suriname

1. Berend Nijkamp:
    4 september 2013
    Jullie hebben al wel gehoord dat er weer nieuwe
    diersoorten zijn ontdekt (nieuwe slang en diverse spinnen en ook nog enkele kevers)

grt Berend
  2. Margreet:
    You go girlzsss:)

Geniet ervan!!
    En ik ga jullie missen...

liefsss
  3. Annemarie Top:
    Ha meiden,

ga vooral heel erg genieten van deze kans!
    ben benieuwd naar jullie belevenissen.
    suc6 met de laatste voorbereidingen!

Groetjes
  4. Dieke:
    4 september 2013
    Heeel veel succes! komt vast goed ;)

xxxx
  5. Aline van Leijen:
    4 september 2013
    Heel veel succes en plezier!
  6. Marjolein Hardeman:
    6 september 2013
    Super leuk zeg! Ik wens jullie een goede reis en een hele mooie tijd daar! :D
  7. Rosanna:
    9 september 2013
    Heel veel succes in Suriname.
    ik wens jullie een goede tijd toe.
  8. Netty meerkerk:
    10 september 2013
    ha meiden,

Een hééél goede reis gewenst. en sterkte met de opstart daar het wennen Heel veel succes !
  9. Bas en riet:
    10 september 2013
    we wensen jullie een voorspoedige reis en een fantastische tijd in Suriname!!! Heel veel succes en ga er heel veel van genieten!!
  10. Marianne Beumer:
    11 september 2013
    Beste Herma en Tanja, Heel veel succes in Suriname en we wensen jullie een goede reis.We gaan je missen en we hopen dat jullie over 3 maanden weer voorspoedig thuis mogen komen.
    Liefs van alle Beumertjes
  11. Gerrit en Ina:
    12 september 2013
    Een hele goede reis, veel succes en een goede tijd gewenst in Suriname!